Seminar "Otroci s posebnimi potrebami v redni OŠ", Link language school London.
četrtek, 24. oktober 2019
SPOMIN
DELOVNI, KRATKOROČNI SPOMIN
Se ti je kdaj zgodilo, da z običajno sposobnimi učenci govoriš normalno, ko pa jim daš nalogo, pa ne delajo, se pogovarjajo s sošolcem, se ne izkažejo? Sam si pa razočaran.
Delovni spomin: slišanje in razumevanje navodil, organizacija nalog, uporaba veščin.
Kratkoročni spomin: dejstva, ko se nekaj naučiš zadnji moment, če ne utrjuješ, pozabiš.
Učencem je potrebno pomagati, da iz kratkoročnega spomina znanje prenesejo v dolgoročni spomin.
Nerazumevanje, posledično neupoštevanje učiteljevih navodil je povezano z delovnim spominom, naloge lahko ne opravijo, ker:
*ima učenec težave s pozornostjo
*ima učenec težave s koncentracijo in učenec težko vztraja pri nalogi
*učitelj pove preveč navodil, učenec se odklopi, ker ne zmore več slediti, vedenje postane moteče
*učitelj ni preveril razumevanja navodil
*je zunaj hrup, ki je učenca zmotil
Delovni spomin se razvija od 4.-14. leta, mlajši učenci imajo manjši delovni spomin in običajno ne zmorejo upoštevati več navodil hkrati, potrebujejo kratke naloge.
Mlajšim učencem je potrebno povedati navodila 2x z istimi besedami, ker sicer bodo mislili, da gre za različna navodila.
1. razumejo 40%
2. razumejo 60% se že lahko lotijo naloge
Učenci bodo na vprašanje "Ali razumete?" odgovorili z "ja", ker se ne bodo izpostavljali, primernejša vprašanja so, kaj je potrebno narediti, kako je potrebno narediti. S tem preverimo njihovo razumevanje navodil.
Za katere aktivnosti učenec potrebuje delovni spomin?
-prepisovanje s table (učenci pozabijo od trenutka, ko vidijo besedilo, do trenutka zapisa)
-pisanje eseja (struktura, smiselno zaporedje zgodbe)
-branje knjige (zgubljajo se)
-sledenje navodilom
-iskanje manjkajočega števila v zaporedju
Kako prepoznamo, da ima učenec težave z delovnim spominom:
*ne loti se naloge,
*pozabi vsebino navodil,
*obrne se k sosedu in sprašuje, kaj mora narediti,
*ob navodilih se odklopi, stremi skozi okno ali pa njegovo vedenje postane moteče,
*ima težave pri prepisovanju s table (počasnost, napake)
*kratka pozornost
*redko se javi za odgovarjanje na vprašanja
*tujci se ukvarjajo z drugim jezikom,kar močno obremeni njihov delovni spomin
Pomeni, da moram spremeniti kar učim ali planirati drugačne aktivnosti za učence s šibkim delovnim spominom? NE.
Lahko pa dopolniš pouk z majhnimi izboljšavami, ki bodo koristile vsem.
Izboljšave:
-zmanjšaj TTT (teacher talking time), pouk bi moral biti sestavljen iz 20% aktivnosti učitelja in 80% učenca
-preglej, kako dolga so navodila
-razdeli navodila v več korakov
-zapiši navodila (vidna informacija!)
-učencem daš čas za procesiranje informacij
-uporabljaj spominske olajšave (poudari ključne besede, na začetku ure napovej cilje ure, aktivnosti ure, zapiši ocenjevalni kriterij/zahteve)
-uporabljaj grafične prikaze podatkov in informacij
-učencem, ki imajo težave, daj na klop besedilo, namesto prepisa s table
-zmanjšaj strah učencev, ustvari vzdušje zaupanja in sproščenosti
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar